ساندویچ پانل سوله (هزینه ساخت سوله با ساندویچ پانل)

سرفصل های مقاله

ساخت سوله با ساندویچ پانل قطعا از سایر روش‌های ساخت به صرفه‌تر و مناسب‌تر است. سوله‌‌ها زیر بنا زیادی دارند و به عنوان یک سازه خاص دارای حساسیت‌های ویژه‌ای هستند. کمپانی‌ها، کارخانه‌ها، اورگان‌ها و سازمان‌های زیادی هستند که نیاز دارند سوله احداث کنند؛ برای کاربردهایی مثل صنعتی، آموزشی، نظامی، ورزشی و …. در این مقاله قصد داریم به تجربه فوق العاده موفق ساخت سوله با ساندویچ پانل و نحوه‌ی اجرای آن بپردازیم و توجیهات و مزایای آن را بررسی کنیم.

هزینه ساخت سوله با ساندویچ پانل چقدر است؟ برای اطلاع دقیق در مورد هزینه ساخت سوله ها با پوشش سقف و دیوار از جنس محصولات نوین ساندویچ پانلی با شماره 05136228800 تماس بگیرید.

مزایای ساخت سوله با ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل در مقایسه با سایر مصالح وزن بسیار کم‌تری دارد و همین موضوع وزن سقف و بدنه سوله را کاهش می‌دهد. به علاوه ضخامت کم آن‌ها نسبت به سایر مصالح باعث می‌شود فضای مفید بیشتری دست دهد.

حمل و نقل ساندویچ پانل به عنوان قطعاتی پیش ساخته بسیار راحت است، حتی به مناطق دور از دسترس و صعب العبور، و نیاز به انتقال مصالح فله‌ای مختلف به محل پروژه و اجرا دستی و زمان بر آن‌ها نیست.

ساخت و اجرای سازه سوله با ساندویچ پانل به سرعت انجام می‌گیرد و بعد از آن می‌توانید سریعا مراحل بعدی مثل تاسیسات و تجهیز سوله را دنبال کنید.

نصب ساندویچ پانل در ارتفاعات به کمک فیتر و پیچ و مهره به سرعت و به راحتی انجام می‌گیرد؛ این مزیت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ساندویچ پانل عایق حرارت و برودت است؛ این امر سبب کاهش قابل توجه انرژی مورد نیاز برای رساندن دما سوله به دمای مطلوب می‌شود.

ساندویچ پانل عایق صوت و رطوبت است؛ چکه کردن آب از سقف سوله‌ها یک اتفاق تکرار شونده و فراگیر است. با به کار گیری ساندویچ پانل این معضل به کلی حل می‌شود. به علاوه صوت از بدنه سوله انتقال نمی‌یابد؛ بعضا فعالیت‌های صنعتی، دام داری و … می‌توانند پر سر و صدا باشند. احداث سوله با ساندویچ پانل معضل آلودگی صوتی در محیط سوله را حل می‌کند.

در صورت ساخت سوله با ساندویچ پانل نفوذ حشرات، غبار، ریزگردها و انواع آلودگی‌ها به داخل سوله به شدت کاهش می‌یابد؛ این مورد خصوصا برای سوله‌هایی که کاربری صنعتی دارند یا به عنوان انبار استفاده می‌شوند به شدت حائز اهمیت است.

عمده فعالیت‌هایی که در سوله‌ها انجام می‌شود نیازمند حساسیت‌های ایمنی بالا در سازه هستند؛ ساندویچ پانل به عنوان مصالحی که مقاومت بالایی در زمان آتش سوزی دارد خطرات ناشی از آن را کنترل می‌کند.

معمولا طول عمر برای سوله‌ها به دلیل کاربردی که دارند یکی از معیارهای مهم است. ساخت سوله با ساندویچ پانل به دلیل ساختار ساندویچ پانل و حضور عایق در آن طول عمر سازه سوله را چند برابر می‌کند.

مزیت های استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله
استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله به جای استفاده از روش های سنتی

 

از چه ساندویچ پانل‌هایی می‌توان در ساخت سوله استفاده کرد؟

ساندویچ پانل دیواری سوله

برای پوشش دیوارهای سوله می‌توان از ساندویچ پانل‌های پلی اروتان با دو رو ورق گالوانیزه یا آلوزینک (ساندویچ پانل دیواری) استفاده کرد. البته این بهترین حالت است؛ بسته به فعالیتی که در سوله انجام می‌شود برای ساخت آن آن هزینه معقول در نظر بگیرید. می‌توانید به جای پلی اورتان از ساندویچ پانل پشم سنگ و پلی استایرن هم برای پوشش دیوارها استفاده کنید؛ پلی استایرن پر مصرف ترین عایقی است که برای دیوار سوله به کار می‌رود اما علیرغم قیمت مناسب نسبت به پلی اروتان و پشم سنگ مقاومت کمتری در برابر آتش دارد و ممکن است مشتعل شود. همچنین می‌توانید از ساندویچ پانل‌های یک رو ورق و یک رو نایلون یا فوم به همراه مصالح سنتی مثل بلوک سیمانی، سفالی و یا آجر استفاده کنید. این شما هستید که باید متناسب با کاربری و ایمنی مطلوب گزینه ایده آل را شناسایی کنید.

ساندویچ پانل سقف سوله

برای پوشش سقف سوله‌ها ساندویچ پانل‌های پلی اورتان یا پشم سنگ با دو رو ورق شادولاین (گالوانیزه پیش رنگ شده) مناسب خواهند بود. به خصوص پلی اروتان که قیمت مناسب و عملکرد بی نظیری از خود نشان داده است. فوم پلی یورتان با دانسیته حدود 40+ مقاومت بسیار بالایی در برابر جریان آب و هوا دارد و در برابر آتش هم شعله ور نمی‌شود؛ اصطلاحا کند سوز یا نسوز هست. همچنین همانطور که می‌خواستید وزن سقف سازه سوله با پوشش ساندویچ پانل پلی اورتان بسیار سبک‌تر خواهد شد. البته به غیر از ورق شادولاین ورق آلوزینک و حتی فایبرگلاس نیز در ساندویچ پانل سقفی سوله به کار گرفته می‎‌شود؛ فایبرگلاس خصوصا برای مناطقی که شدت تابش نور بسیار زیاد است.

نحوه اجرا و ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌های دیواری برای پوشش دیوارهای سوله کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و مراحل درزگیری و اتصال آن‌ها به سرعت انجام می‌پذیرد. البته ممکن است از ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی، یا فاق و زبانه دار (نرو مادگی) استفاده کرده باشید که در آن صورت سرعت نصب پانل‌ها بالاتر هم می‌رود. ارتفاع پانل‌ها هنگام تولید متناسب با طراحی سوله و سفارش شما در نظر گرفته می‌شود و با حداقل برش کاری و حداکثر یکپارچگی دیوارها با ساندویچ پانل پوشش داده می‌شود.
سقف‌های شیروانی سوله هم به صورت خرپا با استفاده از ساندویچ پانل‌ تکمیل می‌شود. ساندویچ پانل‌های سقفی 3 گام یا 5 گام به وسیله فیتر و پیچ به سرعت اجرا خواهند شد. البته به غیر از مدل کرکره‌ای (سینوسی) طرح‌های دیگ نورد ورق پانل مثل کرکره ریز یا پانوراما نیز برای پوشش سقف استفاده می‌شود که باید مطابق به میزان بارش منطقه باشد.

مواردی که باید در انتخاب ساندویچ پانل سوله در نظر گرفته شود.

عرض دهانه سوله و حداکثر بار برف برای محاسبه مقدار مقاومت لازمه سقف سوله در نظر گرفته می‌شود و از این طریق می‌توان وزن مجاز سقف را محاسبه نمود. ساندویچ پانل به عنوان سبک‌ترین مصالحی که می‌توان برای پوشش سوله به کار گرفت مطرح است منتهی ضخامت و نوع ورق و عایق آن را باید متناسب با شرایط محیطی، کاربرد سوله و طراحی آن مشخص کنید. میزان ضریب نفوذ پذیری رطوبت و حرارت به اضافه دمای عملیاتی و مقاومت در برابر حریق برای عایق ساندویچ پانل سوله بسیار مهم است. همچنین برای ورق ساندویچ پانل حتما به مواردی چون ضخامت، وزن ورق، جنس و رنگ آن که در نهایت باید قادر باشد در گذر زمان و تحت تابش نور خورشید و بارش برف و باران کیفیت خود را حفظ کند توجه کنید.

اطلاعات نحوه ساخت سوله با پانل
⭐مزایا  مقاوم در برابر زلزله، مقرون به صرفه، نصب آسان، وزن سبک و …
💎انواع پوشش  ساندویچ پانل سقفی و دیواری
✔کاربرد مجموعه‌های تولیدی، مرغداری، پرورش قارچ، احداث گلخانه، گاوداری و جایگاه‌های سوخت
🔸پوشش کف کفسازی سوله با بتن، کفپوش اپوکسی بهداشتی، کفپوش پلی‌یورتان، بتن ماله پروانه‌ای

 

کاربرد و معرفی انواع سوله

کاربرد و معرفی انواع سوله
معرفی انواع پوشش سوله و کاربرد آنها

بعد از آشنایی با واژه سوله باید بدانید از این اسکلت‌ها برای اهداف مختلفی چون سوله‌های صنعتی برای مجموعه‌های تولیدی، مرغداری، پرورش قارچ، احداث گلخانه، گاوداری و جایگاه‌های سوخت استفاده می‌شود. از مهم‌ترین انواع پوشش سوله‌ها نیز می‌توان به پوشش سقف سوله، پوشش دیوارهای سوله و پوشش کف سوله اشاره کرد که در ادامه به توضیح کامل‌تری از آن‌ها خواهیم پرداخت.

حساسیت‌ها و موارد ویژه در رابطه با سازه سوله

همانطور که ذکر شد سوله یک سازه فلزی است که سقف روی تیرها قرار می‌گیرد اما نکته قابل توجه این است که با وجود عرض دهنه بسیار زیاد خبری از ستون‌های میانی در سازه سوله نیست. به همین جهت یکی از حساسیت‌های طراحی سوله سقف آن است که باید با وجود عدم وجود ستون میانی استحکام خود را حفظ کند. سقفی که پهنه‌ی آن گسترده است و روی آن بار برف و باران اعمال می‌شود و به شکل فزاینده‌ای تحت تاثیر نیروی باد قرار می‌گیرند. به علاوه اگر قرار باشد سوله جهت کاربری‌های انسانی مورد استفاده قرار بگیرد تامین دمای مطلوب در وسعت و مساحت بالای سوله بدل به یک چالش خواهد شد. همچنین بعضا سرعت بالا برای اجرای سوله و رساندن به مرحله بهره برداری در مدت زمان کم ملاک است که در این رابطه نیز باید تدابیری صورت گیرد.

سوله‌ها را با ساندویچ پانل بسازید

در حال حاضر با توجه به تولید و عرضه گستره پانل‌های ساندویچی و پیش ساخته این امکان فراهم است که سوله‌های عظیم را با انواع ساندویچ پانل از جمله سقفی، دیواری و … بپوشانید و سریعا تکمیل کنید. امروزه عمدتا سوله‌ها را وا ورق فلزی یکپارچه یا چند تیکه می‌سازند و روش‌های سنتی مثل ضربی و استفاده از آجر به کار نمی‌رود. سازه فلزی به همراه ورق‌های فلزی برای پوشش سقف (اگر برای دیوارها از مصالح غیر فلزی استفاده شود) هزینه ساخت سوله را بالا می‌برد. ساخت سوله با ساندویچ پانل این امتیاز را برای سازه دارد که ورق فلزی به همراه عایق در یک ساختار به کار می‌رود و این عامل استحکام و عمر مفید سازه را افزایش داده و موجب کاهش هزینه‌های دراز مدت سازه می‌شود. پانل‌های ساندویچی به عنوان یک محصول نوین و کامپوزیتی دارای ساختار لایه‌ای شامل لایه عایق و دو لایه ورق پشت و رو هستند که پوششی بسیار کارآمد برای سوله محسوب می‌شود

ساندویچ پنل چیست؟

ساندویچ پانل‌ها از لایه‌های فشرده ورقه‌هایی نظیر آلوزنیک، آلومینیوم و گالوانیزه تشکیل می‌شود. البته این ورق‌ها به همراه لایه میانی از جنس پشم شیشه، پشم سنگ، پلی ‌استایرن یا پلی ‌اورتان، ساندویچ پانل‌ها را شکل می‌دهند.

با پیشرفت علم، دانش و تجربه در ساخت ساندویچ ‌پانل‌ها، پتانسیل‌های فراوانی در آن‌ها مشاهده شد، به‌ طوری که اکنون این محصولات را در انواع شکل‌های منحنی، مسطح، خم، رنگی، ساده، طرح‌دار و … با ضخامت و ابعاد مختلف برای پیکربندی انواع بناها می‌سازند.

سوله چیست؟

سوله ها سازه‌های فلزی بزرگی هستند که عرض دهنه و ارتفاع سقف در آن‌ها زیاد است. این سازه‌ها غالبا با سقف شیب دار چه به صورت منحنی و چه به صورت دو سمت شیب دار اجرا می‌شوند. سوله‌ها فضاهای مسقف گسترده‌ای را به وجود می‌‌آورند که مطلوب مصارف و کاربری‌های گوناگونی خواهد بود. اشخاص و سازمان‌ها برای فعالیت‌هایی که انجام آن‌ها نیازمند فضای وسیع و بعضا سقف با ارتفاع بالا است به سراغ ساخت سوله‌ها می‌روند. فعالیت‌های تولیدی، آزمایشگاهی، نظامی، صنعتی و کاربری‌هایی نظیر انبار، پایانه، آشیانه هواپیما، دامداری، گگلخانه و … در سوله‌ها صورت می‌گیرد. به علاوه ساخت و اجرای سوله به عنوان سازه‌ای با یک سقف نسبت به سایر انواع سازه حساسیت‌های ویژه‌ای دارد.

سوله های جان سینوسی از جدید ترین سازه ها و روش های جوش هستند برای آشنایی کامل صفحه سوله سینوسی را به صورت کامل مطالعه کنید.

جمع بندی مقاله

ساخت سوله با ساندویچ پانل کم هزینه‌ترین، کم زحمت‌ترین و سریع ترین روش ساخت سوله است. همچنین سوله‌ای که با ساندویچ پانل بنا می‌شود با توجه به مهندسی خاص این پانل‌ها و عایق به کار رفته در آن‌ها کیفیت ظاهری و باطنی خود را در دراز مدت حفظ خواهد کرد و عمر مفید بهره برداری بالاتری خواهد داشت. برای کسب اطلاعات و طرح پرسش‌ و جواب‌های بیشتر در رابطه با طراحی و ساخت سوله با ساندویچ پانل و همچنین قیمت این پانل‌ها کارشناسان و مهندسان آریا بارون در خدمت شما خواهند بود.

آریا بارون
آریا بارون

آریا بارون توس بهترین کارخانه تولید کننده مصالح نوین ساختمانی

آخرین مقالات
نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آریا بارون تولید کننده ساندویچ پانل، خانه پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه است. برای سفارش تماس بگیرید.